Zoutmythen zijn vals. Minder zout is goed om af te vallen

Zoutmythen zijn vals. Minder zout is goed om af te vallen

Zout Het is essentieel voor de smaak, en het is geen geheim dat voedselzout een smaakloos ingrediënt is. Voedingsmiddelen zonder zout zijn ook smaakloos. Zout kan echter worden gebruikt om voedsel te bewaren. Er zijn twee voedingsdeskundigen aan boord gehaald om een ​​aantal mythes over zout als schadelijk te ontkrachten. andere gezondheidsproblemen.

Mythe 1: Weinig zout gebruiken kan je helpen gewicht te verliezen

Feit: Overmatig zout kan waterretentie en gewichtstoename veroorzaken. Het afsnijden ervan zal echter alleen het watergewicht verminderen en enige wateruitputting in het lichaam veroorzaken.

Mythe 2 – We kunnen eten zonder zout

Feit: Zoutverlies in het lichaam kan leiden tot vermoeidheid, uitdroging en spierkrampen. Eet dus nooit te weinig zout. Bij hoge bloeddruk de inname van natrium verminderen.

Mythe 2 – Zout is een ineffectief ingrediënt in een dieet. Het kan worden geëlimineerd met

Feit: Een kleine hoeveelheid zout (natriumchlooride) is nodig in de voeding omdat het de waterhuishouding van het lichaam regelt, hersencellen aanstuurt en zenuwimpulsen geleidt. De WHO stelt dat zout verrijkt met jodium het risico op IDD (jodiumtekortstoornis) vermindert.

Zout heeft het vermogen om water vast te houden en is hygroscopisch. Het vermogen van zout om water vast te houden neemt af met minder zoutverbruik. Dit kan leiden tot gewichtsverlies. Het is echter vals gewichtsverlies. De sleutel tot gewichtsverlies is niet het verliezen van water maar vet. In plaats van de zoutinname te beperken, is het beter om te bezuinigen op zoute bewerkte voedingsmiddelen zoals namkeens, bakkerijproducten en junkfood.

Jesse Barrett

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.